Friday 3 February 2012

Ce citer ce citer



Jeng jeng jenggg....... cak! entahlah tetiba rasa terajin pulak mengepos blog utk kali ini.. hehehehehe padahal masih ramai yg tak tau MB ada blog huhuhu almaklumlah..dari hari berganti tahun baru la laaaa nieee rasa2 patut wat blog hehehehe bukannya apa,  MB  rasa dengan cara begini juga membuatkan  MB  lebih dekat dengan rakan2 fesbuk, sanak saudara malah teman2 skolah dan teman sepermainan sewaktu dolu2..Mana pergi semuanya? Dah lama sgt  MB  tak berjumpa..terasa rindu lew pula..(jiwang jap sambil flashback memori zaman muda hehehehehe)

MB percaya kalian pun ada kenangan termanis, terpahit, terkelat sewaktu dulu, betul x? Begitulah juga dengan  MB ..Cepat benar masa berlalu..pejam celik pejam celik pengalaman2 itu juga mendewasakan kita.. Disitu kita mengenal erti kekeluargaan, erti persahabatan, erti kejujuran, erti kasih sayang dan seerti-ertinya disetiap ruang perasaan hati dan minda kita. Bohonglah kalau semua pengalaman itu dpt kita lupakan, tul tak? Pokok pangkalnya, hanya diri kita sahaja yang boleh meletakkan pengalaman2 itu disudut yg sepatutnya. Setiap kenangan pahit ada manisnya..begitu juga sebaliknya.. Itu semua qada' dan qadar. Hanya Allah Yg Maha Mengetahui dan kita sebagai hamba perlulah berusaha dan bertawakallah..insya allah..dan selebihnya kita mintak bantuan dari Allah..moga setiap apa yg kita impikan mendapat keberkatan dariNYA. Jika datangnya ujian/dugaan yg berat dan tak tersangka maka itu adalah salah 1 ujian dari Allah. Maknanya Allah SEDANG menguji sejauh mana kekuatan keimanan, kesabaran dan kecekalan kita dalam menghadapi pelbagai situasi. Wah!..dh mcm ustazah le pulak adehh... Apapun  MB  tak lokek dengan ilmu..jadi apa yg pernah diajar oleh guru sewaktu dulu.. MB  tetap berkongsi ilmu dengan kalian..walaupun ilmu yg ada pun ciput jew ni..hehehhehe..

Asyik menaip blog, selsema plak melanda..oh tidakkk!!!..pastinya jap agi.. MB  perlu mengambil ubat..nk teruskan ke x nk ni? hm....teruskanlah..walaupun sedikittt jew.. 

Semasa waktu rehat dipejabat,  MB  terpegun dengan gambar2 alam semula jadi yg disnapkan begitu cantik, menarik dan begitu unik.. Itulah ciptaan Allah..sungguh MAHA HEBAT! insya allah nanti, mb akan berkongsi gambar2 tersebut diwaktu yg lain.

ACHHHOOOOoooOOOOomm...adeh...dh mula dh... sroot sreet sroot sreet dh ayaq idong ni..tak boleh jadik ni..okeyla dilain ketika  MB  akan menaip dan mengemaskini blog  MB  yea..kesihatan tak mengizinkan utk  MB  meneruskan keterujaan MB ni..huhuhuhu 

Sehingga kita berjumpa diedisi hari cuti pula nanti. Assalamualaikum.




No comments:

Post a Comment